Leveransvillkor - Ultracom

Leveransvillkor

Leveransvillkor för Ultracom Oy:s nätbutik

Store.ultracom.se är en nätbutik för Ultracom Oy:s egna produkter och kompletterande produkter. Betaltjänsten tillhandahålls av Klarna Checkout, som erbjuder säkra och tillförlitliga betalningar. https://www.klarna.se

Dessa villkor avser Ultracom Oy:s (VAT-nummer: FI09348142) leveransvillkor. Här får du information om bl.a. leveranssätt, fraktpriser, kundreturer och betalningssätt i nätbutiken.

Innehåll

  1. Innehåll
  2. Allmänt
  3. Leveranstid
  4. Leveranssätt
  5. Betalningssätt
  6. Kundreturer
    1. Returinstruktioner
  7. Försäljningsområde

Allmänt

Alla priser är inklusive moms (VAT 24%). Priset visas i kronor (SEK), om inget annat anges.

Vi förbehåller oss rätten att frånträda köpet eller ändra priset, om den beställda produkten eller dess pris inte motsvarar det riktiga marknadspriset t.ex. på grund av den mänskliga faktorn eller ett tekniskt fel i nätbutiken.

Vi förbehåller oss rätten till ändringar av priser och villkor utan särskild underrättelse. Kunden åtar sig att följa dessa leveransvillkor vid beställning.

Leveranstid

Leveranstiden för en beställning beror på produkternas leveranstider samt valet av betalnings- och leveranssätt. Leveransen kan t.ex. försenas något vid girering i förskott eftersom betalningen måste vara registrerad på vårt konto innan vi kan börja behandla beställningen. Normalt börjar vi behandla en beställning den första vardagen efter att den togs emot, och då blir leveranstiden 1–3 vardagar. Om kunden väljer ”Hämtning i butik” som leveranssätt, kan leveranstiden variera beroende på vald butik och tidpunkt. Den normala leveranstiden för alternativet ”Hämtning i butik” är 1–3 dagar.

Leveranstiden anges på produktkortet för respektive produkt. Villkoren för betalnings- och leveranssätten hittar du på denna sida under Leveranssätt och Betalningssätt. De angivna leveranstiderna är uppskattningar och binder inte säljaren. Ultracom Oy eller butiken där produkten hämtas är inte ansvarig för eventuella skador och/eller extra kostnader som en försenad leverans orsakar kunden.

Leveranssätt

Vi levererar beställda produkter på nedanstående sätt. Vid varje leveranssätt ser du också leveranstiden och priset. Leveransalternativen varierar beroende på produkt. Tillgängliga leveranssätt för en viss beställning visas i varukorgen och priset räknas ut automatiskt.

Om någon av de beställda produkterna inte finns i lager, inväntar vi den saknade produkten och levererar alla produkter på samma gång när beställningen är klar för leverans.

Digital distribution

Licenser och programvarans tilläggstjänster, distribueras alltid digitalt till kundens telefonnummer. Inkoppling av programvarans prenumeration kräver att kunden har en aktiverad Ultracom-programvara och anger sin telefonnummer vid beställning. Efter betalning länkas prenumeration automatiskt till kundens app.

Betalningssätt

Beställningar i nätbutiken kan betalas på nedanstående sätt. Eventuella extra avgifter anges vid respektive betalningssätt. Produkterna i en obetald beställning är reserverade i högst 14 dygn. Därefter kan vem som helst köpa produkterna.

Vissa betalningssätt kan kräva att du registrerar dig i. Ultracom AB:s eller en tredje parts kundregister. De externa tjänsteleverantörernas användarvillkor hittar du på respektive leverantörs webbplats.

 

Kundreturer

Kunden har 14 dagars bytes- och returrätt från och med den tidpunkt då varan togs emot. Produkterna ska returneras i säljbart skick och i oöppnade förpackningar. När dessa villkor uppfylls kan kunden få pengarna tillbaka, om byte av produkt inte önskas.

Produkten anses inte ha tagits i bruk, om kunden har hanterat den uteslutande på ett sätt som behövs för att fastställa produktens art, egenskaper och funktion. Om utrustningen (Hund-GPS halsband, Novus, Avius, R10 eller Tillbehör) har använts på hundens hals, anses den ha tagits i bruk på ett sådant sätt att returrätten inte längre gäller.

Om en produkt har skadats under transport, levererar vi kostnadsfritt en ny produkt till kunden efter att ha fått tillbaka det skadade paketet till avsändningsplatsen. Vi ansvarar inte för eventuell skada som en transportskadad produkt orsakat kunden.

Kunden beviljas inte någon ensidig returrätt för produkter som har tillverkats eller modifierats enligt dennes önskemål. Vid avbeställning debiteras köparen fullt ut för eventuella kostnader som beställningen har medfört.

Returinstruktioner

Säkerställ att alla returnerade produkter finns i oöppnade förpackningar och att de är i säljbart skick. I annat fall förbehåller sig Ultracom Oy rätten att debitera de kostnader som den omotiverade returen medfört, dock minst 250 SEK.

När du returnerar en produkt som levererats genom Hämtning i butik ska den alltid returneras till den butik som har sålt produkten.

Retur- och bytesrätten gäller inte för aktiverade digitala produkter, t.ex. programvara, programvarans tilläggstjänster och motsvarande produkter.

Om kunden har angett ett företagsnamn vid beställningen, anses varan ha beställts av ett företag och då gäller inte den normala ångerrätt som avses i konsumentskyddslagen.

Om du har hämtat de beställda produkterna i butik, är det samma butik som sköter ärenden gällande leveransen, eventuell retur och motsvarande.

Försäljningsområde

Produkter från Store.ultracom.se kan endast beställas till Sverige. Om du beställer produkter till Finland, Norge, Danmark eller andra länder, använd nätbutiken store.ultracom.fi eller https://en.ultracom.fi/shop/ . Om du är intresserad av att beställa produkter till andra länder, kontakta oss t.ex. via responsblanketten. Vid leverans till utlandet debiteras fraktpriset utifrån vilket land det gäller och de verkliga fraktkostnaderna. För merarbetet i samband med beställningen tillkommer också en faktureringsavgift på 10,00 euro vid varje leverans till utlandet.