Nyheter – Ultracom

Nyheter

Nyheter

+
-
30.10.2019
Vi söker testanvändare till en ny ULTRACOM -programvara (iOS)

Under våren 2019 utförde vi en undersökning om kundnöjdhet och enligt undersökningen, var ca. 90% av ULTRACOM produkters ägare, mycket nöjda med produkten och kan sannolikt rekommendera enheten till en vän. Vi bad också våra kunder om utvecklingsförslag och feedback, som vi nu har använt för att utveckla en ny ULTRACOM programvara.

I första fasen söker vi testanvändare till iPhone/iPad (iOS) användare. I ett senare skede söker vi användare även till Android. Om du är en aktiv användare av Ultracom R10 eller Avius hundpejl och använder ULTRACOM -programvaran i din iPhone/iPad mobilenhet (iOS 11 eller senare) och är intresserad av att bidra till utvecklingen och testningen av den nya programvaran, skicka en kort beskrivning om dig själv och din jakthobby senast 2019.11.16.

OBS! Du måste kunna kommunicera på engelska, med testkoordinatorn.

 

+
-
28.10.2019
Servicetid

Den beräknad servicetiden är cirka 3-5 arbetsdagar.

Du kan göra en serviceförfrågan i vår webbsida.

OBS! Servicetiden är den tiden mellan, när enheten har mottagits i Ultracom och skickats från Ultracom.

 

+
-
21.10.2019
2019.10.21. LAGAT! FELMEDDELANDE: Ultracom Global SIM

2019.10.21 Felet lokaliserades till en DNA transitoperatör. DNA har lagat felet som orsakar problen och samtal till R10-enheter fungerar nu normalt, också från DNA abonnemang.

2019.10.16 FELMEDDELANDE: Ultracom Global SIM

Vi har stött på ett problem, med att ringa till en del av våra Ultracom Global SIM-kort. Vi samarbetar med Telia för att lösa problemet och arbetar för att problemet åtgärdas så snart som möjligt. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär som orsakats för våra kunder.

 

+
-
11.10.2019
10.11.2019 FELMEDDELANDE: Ultracom Global SIM

Vi har stött på ett problem, med att ringa till en del av våra Ultracom Global SIM-kort. Vi samarbetar med Telia för att lösa problemet och arbetar för att problemet åtgärdas så snart som möjligt. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär som orsakats för våra kunder.

+
-
19.9.2019
Ultracoms löfte om kvalitet

Ultracom R10 enheter, tillverkas enligt Finlands höga kvalitetsstandarder och därför kan vi erbjuda två års garanti, på våra produkter. Om det ändå uppstår problem med din produkt och det krävs service, erbjuder vi en låneenhet under servicetiden. Låneenheten kan du få av en Ultracom återförsäljare, när produkten skickas till fabriken för service.

För mer information om service eller teknisk support till våra produkter, ring vår avgiftsfria telefonsupport: +46 852 509 968

 

Låneenheter finns tillgängliga hos Ultracoms auktoriserade 
återförsäljare och är främst avsedd att användas under
garantiperioden för Ultracom R10. 
Tillgången till låneenheter, kan inte garanteras 
under alla omständigheter.
+
-
31.5.2019
Erbjudanden och lånenheten

Underhåll enheten i god tid, innan jaktsäsongen startar.

Nu är det den bästa tiden att underhålla pejlen. Vi erbjuder 20% rabatt* på alla reservdelar och service och en Ultracom Trucker-keps (värde 178;-) på köpet.
För att garantera snabb och högklassig service kan pejlen sändas till Ultracom fabriken eller auktoriserad Ultracom service.

Pejlen kan sändas via din närmaste återförsäljare eller göra en Serviceförfrågan på vår Webbsida Efter att serviceförfrågan är gjord, får du instruktioner till din e-mail om leveransen av pejlen.

Servicekampanjen erbjuds av Ultracom och auktoriserad service. Ultracom fabriksservice inkluderar alla modeller av pejlar.  Elektronikservice Sylve Samuelsson och Telecomservice Håkan reparerar Hund-GPS och Novus pejlarna.

Sveriges sommar är kort och jaktsäsongen närmar sig, så dröj inte. Kampanjen gäller från 2019.6.1-2019.7.31

*Serviceerbjudandet gäller alla reparationer och underhållspaket. Underhållspaketet är tillgänglig för Ultracom Novus och Hund-GPS 2011 och nyare modeller. Erbjudandet gäller ej för utbyteserbjudande och rabatten räknas från rekommenderat pris. Se mer information om underhållspaket Här


Ultracom låneenheterna förnyas

Ibland går utrustningen sönder i värsta möjliga tillfället, men ingen panik. Våra professionella återförsäljare hjälper och du får en reservenhet för tiden din egen pejl är under service.

Vi förnyar hela vår låneutrustning och i fortsättningen lånar din återförsäljare den sista generationens  Ultracom R10 till dig under servicetiden.  Våra återförsäljare hittar du här

+
-
9.5.2019
Ny förbättrad kundsupport utan avgift!

Ultracom satsar på supporten och bjuder på avgiftsfri kundsupport till våra kunder under olika kanaler.

Ultracom kunderna kan vara i kontakt via Telefon, Whatsapp och e-mejl utan avgift. Kolla telefonnumret till supporten och annan kontaktinformation på https://ultracom.se/support-swe/

Från supportsidan hittar du också våra manualer, information om uppdateringar och annan viktig information.

+
-
23.5.2018
Ultracom webbutik updatera
+
-
3.4.2018
Endelig! Ultracom er kommet til Norge

Dere har helt sikkert hørt om hundepeiler fra Swepoint/Norpoint. Nå har vi hos Ultracom samlet produktene våre under samme navn. Ultracom peiler og tilhørende Ultrapoint app.

Med detaljerte kart i Ultrapoint appen og utallige funksjoner. Med Hund-Gps kan du nå spore hunden uansett hvor du befinner deg. Nyhet Ultracom Avius VHF. Nå kan du peile hunden selv uten mobildekning, med Ultrapoint appen

Kom til Camp Villmark for å se på markedets mest moderne peilesystem. Vi er på Jakt & Friluft sin stand!

+
-
16.1.2018
Serverunderhåll

Torsdagen den 18 januari 2018 kommer vi mellan klockan 15:00 – 16:00 att ha ett planerat serverunderhåll. Under perioden kan det förekomma problematik med dataspårning, nerladdning av kartor och inloggningen till Mina Sidor.